شناسهٔ خبر: 174243 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خط کشی ۱۵۰۰ کیلومتر از مسیر تردد زائران اربعین حسینی در لرستان

خط کشی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان گفت: در راستای ایمن سازی محورهای مواصلاتی خط کشی ۱۵۰۰ کیلومتر از مسیر تردد زائران اربعین حسینی در استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، عارف امرایی سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان به ایمن سازی مسیر تردد زائران اربعین اشاره کرد و گفت: ایجاد یک راه ایمن و مناسب برای کاربران جاده‌ای جز برنامه‌های اصلی این اداره کل بوده و از این رو با توجه به اهمیت اربعین حسینی با به‌کارگیری تمام امکانات و تجهیزات در جهت ایمنی تردد زوار اربعین حسینی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا اقداماتی از قبیل روکش و لکه گیری ۱۱۰ کیلومتر از محورهای اصلی، خط کشی ۱۵۰۰ کیلومتر از محورها، ۴ مورد ایمن سازی نقاط پر حادثه، به‌روزرسانی سیستم روشنایی و ارتقای روشنایی به طول ۱۶۲کیلومتر انجام شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان اضافه کرد: نصب ۴۰ هزار عدد انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب و تعمیر حفاظ‌ های ایمنی شامل گاردریل، نصب ۲۰ کیلومتر نیوجرسی و ایمن سازی تقاطع‌های همسطح از دیگر اقداماتی است که با اولویت محور بزرگراه کربلا در مسیرهای عبوری زائران انجام شده‌است.

امرایی بیان کرد: حضور شبانه روزی گشت‌های راهداری در محورهای اصلی تردد زوار اربعین، نقاط پرحادثه، درب راهدارخانه و... در ایام اربعین به صورت ویژه انجام خواهد شد.